Sokolica zimą z Krościenka opis

Wyjście w zimie nie nastręcza większych trudności, koniecznością są dobre wysokie buty. Szlak często jest oblodzony, wtedy do asekuracji polecam kijki trekingowe. Podczas naszego podejścia mieliśmy szczęście iść po świeżo spadłym puchu. Osobiście w zimie wychodzę w Pieniny w dwóch przypadkach: podczas wspaniałej pogody lub po dużych opadach śniegu (dobre na kondycje)

Widok z Bańków Groń

Wychodząc z Krościenka żółtym szlakiem dochodzimy do granicy PPN’u, mijamy znakowany zielonym kolorem szlak bezpośrednio na Sokolicę. Dwadzieścia minut drogi stąd odchodzi niebieski szlak z Bańków Groń w lewo na Czerteż i Czertezik. Jest to o około 20min dłuższa wersja. Ciekawsza pod względem ilości skałek do przejścia.

Wyjście na Czerteż

Obok na zdjęciu wyjście na Czerteż. Opisywana zimową drogę polecam szczególnie tym którzy lubią ciszę i spokój na szlaku. W Pieninach w zimie zatłoczony bywa jedynie główny szlak na Trzy Korony.

Słynna sosna na Sokolicy, niestety słońce nie było łaskawe. Zachętą do zwiedzania Pienin także zimą może być brak opłat wstępu na Sokolicę i Trzy Korony :) . Ze szczytu schodzimy najkrótszą drogą na dół. Wracamy się niebieskim szlakiem na przełęcz Sosnów, z niej zielonym bezpośrednio do Krościenka – Krasu. Jest to jedno z najstromszych zejść/podejść w Pieninach. Dlatego też idąc w dwójkę oboje lądujemy na 4 literach chociaż raz. Obok widać potok który po rozlaniu zamarzł na szlaku. Na koniec żegnają nas łabędzie na Dunajcu. Wracamy do Krościenka.
Cała wycieczka według mapy zajmuje około 3h. Nam ten czas wystarczył na przejście oraz robienie zdjęć. Nie jest to z pewnością droga do przejścia jeśli przyjeżdżamy w Pieniny na jeden dzień. Jednak jeśli byliśmy już wszędzie to niewątpliwie jest bardzo malownicza a zimą odkryjemy nowe jej oblicze.